Jika Tiada

Teratak pena | 8:13 PM |


Jika Tiada orang yang menyayangiku,
Aku Yakin Allah akan mengasihiku,
Jika Tiada harta untuk aku dambakan,
Aku yakin rezeki ku datang dariNYA,
Jika Tiada harapan yang sedia ku panjat,
Kuyakin Allah bersama untuk ku harung dugaan,
Jika Tiada nasib untuk ku kira,
Ku yakin kebaikkan aku terselit jua
Jika tiada kesempurnaan dalam hidupku
Ku yakin ada hikmah yang tertulis kebaikan untukku
Jika tiada ilmu yang penuh melimpah di dada
ku bersyukur untuk aku terus mara
Jika tiada rezeki untukku
Aku yakin masih ada sekecil kuman
untuk aku menumpang.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sebarang Hasil Tulisan Di Dalam Blog Ini Adalah Hasil Nukilan Saya Sendiri. Istilah COPY PASTE/CIPLAK/TULIS SEMULA Adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI. Tindakan Tegas akan Diambil Sekiranya Saya Mendapat Tahu Ada Yang Berbuat Demikian.

Copyright © 2020 NJIAKREATIF. All rights reserved. | Sign in|Top of page