Enekdot Cik Ponti dan Encik Pocho - Cerita 6

Teratak pena | 3:09 PM |

Ketika malam bulan mengambang, Cik Ponti dan Encik Pocho seperti biasa bertenggek di dahan pokok sena yang besar sambil memandang ke langit.
"Pocho.... kalau aku jadi bulan kau nak jadi apa? "
" Biarlah aku jadi langit. Selalu ada dengan kau. "
" Kalau aku jadi pokok? "
" Aku akan jadi tanah untuk sokong kau. "
" Kalau aku jadi hantu? "
" Aku jadi matahari. Biar kau terbakar. Tak payah kalau jadi hantulah ponti. Kau dah memang hantu pun. " Encik Pocho gelak besar.

Tidak lama kemudian kedengaran Encik Pocho menjerit apabila ditolak sekali lagi oleh Cik Ponti

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sebarang Hasil Tulisan Di Dalam Blog Ini Adalah Hasil Nukilan Saya Sendiri. Istilah COPY PASTE/CIPLAK/TULIS SEMULA Adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI. Tindakan Tegas akan Diambil Sekiranya Saya Mendapat Tahu Ada Yang Berbuat Demikian.

Copyright © 2020 NJIAKREATIF. All rights reserved. | Sign in|Top of page