Sajak: Tunas Baru....

Teratak pena | 12:41 PM |


Saat ku gah mencapai awan
Senyuman yang terukir pada serat daun
Gah pada seri yang mendokong akar
Namun pada satu saat ku tahu
Aku hanya menumpang
Di tanah yang pastinya
Saki dengan akarnya
Kujatuh rebah dan
Menyembah bumi
Memang itu sudah takdirnya
Dan aku tidak akan terus kalah
Berbaki akar yang ada
Kugapai untuk mencari tunas baru
Agar menjadi pohon yang baru
Agar menjadi diriku yang baru
Dan saat tiba bila
Akan menjadi takdir yang sama
Ku tahu yang aku tidak keseorangan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sebarang Hasil Tulisan Di Dalam Blog Ini Adalah Hasil Nukilan Saya Sendiri. Istilah COPY PASTE/CIPLAK/TULIS SEMULA Adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI. Tindakan Tegas akan Diambil Sekiranya Saya Mendapat Tahu Ada Yang Berbuat Demikian.

Copyright © 2020 NJIAKREATIF. All rights reserved. | Sign in|Top of page