Anekdot: Kisah Uncle

Teratak pena | 10:44 PM |


MESEJ
Uncle masuk ke dalam premis sambil menangis teresak-esak. Habis satu tuala basah dengan air matanya.
"Selamat pagi, uncle."
"Selamat pagi," Sahut uncle dengan teresak-esak.
"Ya, uncle. Ada apa yang boleh saya bantu."
"Akaun uncle sudah kena potong. Wa..."
"Uncle bagi akaun nombor, saya semak."
Staf kaunter menyemak akaun uncle sebaik sahaja uncle memberikannya akaun nombor.
"Saya tengok okey saja uncle."
"Mana ada okey. Mesej orang lain, semua uncle dapat. Uncle hantar mesej sama aunty, tak ada balas langsung."
Staf kaunter melirik kepada telefon bimbit uncle. Semua mesej yang dihantar telah ditandakan dengan blue tick.
"Kalau tengok, aunty sudah baca semua mesej uncle ni. Uncle sudah cari aunty ke?"
"Buat apa mahu cari? Aunty tak ada hilanglah amoi. Masa uncle mesej dia ada sebelah uncle."
"Habis apa masalahnya uncle. Kan boleh borak duduk sebelah-sebelah."
"Tak ada apa... Saja mahu tunjuk itu mesej. Amoi boleh baca tak itu mesej?"
"I Love You."
Melompat bintang uncle sambil tepuk tangan. Tanpa kata, uncle keluar dari premis dengan ketawa lagak seperti orang kaya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sebarang Hasil Tulisan Di Dalam Blog Ini Adalah Hasil Nukilan Saya Sendiri. Istilah COPY PASTE/CIPLAK/TULIS SEMULA Adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI. Tindakan Tegas akan Diambil Sekiranya Saya Mendapat Tahu Ada Yang Berbuat Demikian.

Copyright © 2020 NJIAKREATIF. All rights reserved. | Sign in|Top of page